Przedszkole mieści się w budynku wolnostojącym, położonym w spokojnej i cichej okolicy - w pobliżu znajduje się park Moczydło oraz kompleks parkowo leśny „Lasek na Kole”.
Wszystkie sale są duże, słoneczne, każda posiada łazienkę, szatnię oraz bezpośrednie wyjście do ogrodu przedszkolnego.
Dzieci mają do dyspozycji
duży ogród (4600 m), wyposażony w sprzęty dostosowane do zabaw dla dzieci (każda grupa ma wydzielony teren).
Zatrudniamy
wykwalifikowaną, kompetentną kadrę pedagogiczną - wszystkie nauczycielki posiadają przygotowanie pedagogiczne i są doświadczone w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Dzieci objęte są na terenie przedszkola opieką logopedy i psychologa.
Nad żywieniem dzieci czuwa specjalista dietetyk i pracownicy bloku żywienia, którzy wprowadzają zasady zdrowego żywienia, przygotowują potrawy „domowym sposobem”, eliminując żywność przetworzoną i konserwanty.
ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE
Pedagogika zakłada dziś, że właściwą osobą, poza oczywiście rodzicami, która towarzyszy dziecku w odkrywaniu własnej interpretacji świata i własnych wartości jest nauczyciel akceptujący dziecko, kierujący się w swoim postępowaniu miłością i dobrocią, prawdomówny, szanujący godność dziecka i będący autorytetem moralnym.
Jesteśmy przekonani, że zapewniamy naszym wychowankom miłą, pogodną atmosferę, dobrą zabawę i harmonijny rozwój - pracujemy w oparciu o:
- Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego, która opisuje proces wspomagania rozwoju i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym
Program „Ku dziecku” autorstwa Barbary Bilewicz - Kużni i Teresy Parczewskiej Wydawnictwa Nowa Era
- Roczny Plan Pracy Placówki - tematy wiodące: wspomaganie rozwoju mowy i myślenia dzieci poprzez wykorzystanie obrazu, fotografii, historyjki obrazkowej; wychowanie obywatelskie i patriotyczne, Warszawa moje miasto
- Koncepcję Pracy Przedszkola na lata 2010 - 2015
Nasze Przedszkole:
- zapewnia opiekę wszystkim dzieciom, w tym dzieciom chorym na cukrzycę typu 1. i posiadającym różne alergie pokarmowe, zapewnia im bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne
- zapewnia warunki do nabywania przez dzieci umiejętności zgodnie z ich możliwościami rozwojowymi
- kieruje się zasadami, które wynikają z Konwencji Praw Dziecka oraz przyjętymi powszechnie normami społecznymi i moralnymi
- wspiera rodziców w ich działaniach wychowawczych i edukacyjnych
- organizuje sprawne funkcjonowanie Organów Przedszkola
- ocenia i analizuje efekty swej pracy w celu ciągłego doskonalenia się